گسترش کانون‌های هماهنگی| نوآوری به صنعت و بازار نفوذ کرد

گسترش کانون‌های هماهنگی| نوآوری به صنعت و بازار نفوذ کرد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 70094
نشست سالانه کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حضور مدیران و نمایندگان این کانون‌ها و مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

تاسیس مراکز نوآوری و اجرای طرح‌های فناورانه در از جمله محورهای اصلی این نشست است. در این رویداد در مورد تمدید پروانه فعالیت برخی کانون‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

عبدالرضا مجدالدین رئیس دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در روزهای پیش‌رو چهارمین نشست روسا و نمایندگان کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار و معاونین و مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. این نشست سراسری فرصتی است تا در رابطه با محورها و سیاست‌های فعالیت کانون‌ها، تبادل نظر شود و هماهنگی‌های لازم میان معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد می‌شود.

رئیس دفتر  هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت:  در این نشست، روسا و نمایندگان کانون‌ها گزارش عملکرد سال گذشته را ارائه می‌کنند و در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جاری آنها نیز بحث و بررسی‌های لازم انجام می‌شود. باید توجه داشت که فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تنظیم می‌شود و ضروری است تا حرکت و برنامه‌های کانون‌ها بر اساس این راهبردهای ابلاغی برنامه‌ریزی شود تا مطلوب‌ترین نتیجه به دست آید.

مجدالدین ضمن توضیح فعالیت‌های دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ابتدای سال 1399 تا کنون، گفت: در این نشست سالانه مسائل و چالش‌هایی که کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با آن روبه‌رو هستند، مطرح خواهد شد و در خصوص راهکارهای برون‌رفت از این چالش‌ها گفتگو می‌شود. حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، یکی دیگر از محورهای این رویداد است.

 

توسعه فعالیت‌های نوآورانه

رئیس دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار، معاونت فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های نوآورانه در کانون‌های دانش صنعت و بازار، افزود: یکی از مسائل مهم، طرح‌های نوآورانه یا طرح‌های کلان فناورانه‌ای است که در حوزه تخصصی هر کانون ارائه می‌شود. چگونگی اجرای این طرح‌ها و تاسیس مراکز نوآوری تخصصی در حوزه کاری کانون‌ها، یکی از سرفصل‌های مهمی است که حتماً در مورد آن تبادل نظر و تصمیم‌گیری لازم صورت خواهد گرفت.

گسترش تبادل تجربه

مجدالدین ضمن توضیح نحوه تمدید پروانه فعالیت کانون‌های که دوره سه‌ساله فعالیت خود را طی کرده‌اند، افزود: در نشست‌های سراسری کانون‌ها که دو بار در سال صورت می‌گیرد، برنامه‌ها و طرح‌های کانون‌ها و موفقیت‌ها و تجربیات آنها در حوزه‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود و این مسئله موجب هم‌افزایی و تبادل علم و تجربه می‌شود.

رئیس دفتر  هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به فعالیت‌های نوآورانه کانون‌ها، گفت: کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه نوآوری و فعالیت‌های فناورانه، موفقیت‌های خوبی داشته‌اند. این مسئله به ویژه در باره کانون‌های که از قدمت بیشتری برخوردار هستند، صدق می‌کند. برای مثال کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار زنجیره گندم آرد و نان، موفق شد تا یک مرکز نوآوری تخصصی در حوزه غلات ایجاد کند. این مرکز در یک سیلوی متروکه در منطقه خزانه تهران تاسیس شده است و میزبان شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های تخصصی این حوزه است.

وی همچنین بیان کرد: کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی نیز به زودی مرکز نوآوری تخصصی در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی را در شهر مشهد راه‌اندازی خواهد کرد. این کانون با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دوره‌ای، نقش پررنگی را در توسعه نوآوری و تبادل فناوری در این رشته ایفا کرده است. کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر نیز با برگزاری تورهای علمی به کشورهای مانند فرانسه، ترکیه و لهستان، تلاش کرده است تا فعالان فناور این حوزه را با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در این رشته آشنا سازد و زمینه تبادل بین‌الملی دانش و تجربه را فراهم آورد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
توسعه و نفوذ فناوری امکانپذیر است
توسعه و نفوذ فناوری امکانپذیر است
97/06/26 - 14:34
تصویب دستورالعمل اجرایی افتتاح، راهبری‌و‎نظارت بر کانون‌های‌ هماهنگی/باتاسیس 2کانون موافقت شد
تصویب دستورالعمل اجرایی افتتاح، راهبری‌و‎نظارت بر کانون‌های‌ هماهنگی/باتاسیس 2کانون موافقت شد
95/07/18 - 13:51
بیشتر بخوانیم